Hei vaan, eilinen päivä meni aivotyössä, käsilläni sain vain aikaiseksi kuteiden leikkaamista ja värisommittelua.
Vanha ADSL-modeemimme (vain 8 v vanha) sanoi sopimuksen irti ja piti hommata uusi tilalle. Ei muuta kuin kauppaan ja laitetta hankkimaan. Onneksi paikallisessa Prismassa nuori ja asiantunteva miespuolinen myyjä, sanoi vanhasta laitteestamme, että olet varmaan hankkinut sen Soneran kautta laajakaista-yhteyttä avatessanne ja kehoitti ensin ottamaan yhteyttä Soneran pisteeseen, josta varmaan saisi hankittua samanlaisen tuotteen.
Ei muuta kuin pika-pika vauhtia paikalliseen Soneran liikkeeseen ja siellä taas oli vastassa miellyttävän tuntuinen nuori mies minua auttamassa. Hän vielä lisäksi ehdotti, että kun sinulla on tämä laajakaistasopimus ja erikseen i-padia varten sopimus, niin eiköhän yhdistetä ne ja saat paketin edullisemmalla hinnalla kuin mitä nyt maksat näistä kahdesta yhteensä. No, tokihan se minulle sopi. Asia ok, paketti minulle ja maksu hänelle. Itse modeemi maksoi 30 euroa tämän uuden sopimuksen yhteydessä, kun taas ilman sopimusta hinta oli 79 euroa. Ja sitten kotiin laitetta asentamaan!
Aluksi kaikki meni ihan nappiin, sitten puolen tunnin päästä ei netti enään toiminutkaan. Yritin ensin itse tutkailla mistä kaikki johtuu, mutta mummun aivot eivät syytä löytänyt. Yritin ottaa yhteyttä liikkeeseen, mistä modeemin hankin ja puhelu ohjautui Soneran valtakunnalliseen palvelupisteeseen. Sieltä ensin vastasi ystävällinen naishenkilö ja yritti auttaa minua ongelmassani, emme onnistuneet ja hän sanoi kääntävänsä puhelun heidän tekniseen palveluun, sopii minulle. Teknisestä palvelussa oleva mieshenkilö vastasi muutaman odotusminuutin jälkeen ja kuunteli asiani ja pyysi sitten minua ottamaan yhteyttä johonkin tuttavaan, joka voisi minua auttaa!!!! Sanoin hänelle että kiitos vaan neuvostasi ja oletko oikeasti teknisen avun neuvoja? Hieman minua korpesi tässä vaiheessa. Otin yhteyttä uudelleen Soneran numeroon, siinä toivossa, että saisin puhelinyhteyden Tornion liikkeeseen. Taas puhelu ohjautui sinne valtakunnalliseen palveluun ja sama homma alusta alkaen ihan tekniseen neuvontaan asti. Sen verran muutosta tuli, että nyt puhelu ohjattiin Soneran 'Helpson' numeroon, missä puhelumaksu on 2 eur/min. Sieltä kyllä sain tiedon, että linja-yhteydet ja modeemi toimii moitteetomasti, eli vika täytyy olla tässä läppärissä. Olihan sekin jotain.
Tuossa vanhassa modeemissa ei ollut wlan-toimintoa, joten meillä oli poikamme erikseen asentama wlan-purkki, mistä saimme verkkotoiminnan koko taloomme.
Otin illalla yhteyden poikaani ja hänen avullaan sitten kävimme läpi erinäisiä ohjelmajuttuja, joista en vieläkään ymmärrä yhtään mitään, mutta tuloksena oli se, että tässä uudessa modeemissa on wlan-purkki sisäänrakennettuna ja olin yhdistänyt laitteeseen tuon erillisen toisen wlanin piuhan, ja koneeni ei tiennyt kumpaa laitetta se käyttää, joten se ilmoitti koko ajan, "verkkoyhteys ei onnistu". Elikkä loppusummana on se että nyt laitteet toimii, mutta i-pad ei ole verkossa, vielä. Kyllä mie sen siihen vielä osaan yhdistää, kun kuopukseni antaa etäneuvontaa.
Sellainen oli eilinen päivä, en kyllä ehtinyt käsitöilleni lainkaan, mutta onhan se päivä tänäänkin. Mukavasti on luvassa vesi-räntä- ja lumisadetta, joten on ihan hyvä päivä viettää kudontakammarissani.
Ps. olen vieläkin erittäin otettuna siitä, että lapseni vahvasti uskovat minun osaavan tehdä mitä vain!
Sama täällä, poika aina kannustaa ja kehuu, että kyllä sie äiti osaat sitä ja tätä:))
VastaaPoistaMukavaa päivää siulle.